.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش 45درصدی دخیره آب سد سفیدرود

رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت: از اول اسفند امسال ذخيره آب پشت سد سفيد‌رود در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، 45 درصد كاهش دارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، اردشير روحي علت كاهش اين مقدار آب پشت سد را پايين آمدن مقدار كم آب از حوزه‌هاي بالاي آبريز به سمت استان عنوان كرد.
وي بارندگي در حوزه‌هاي بالا‌دست سد سپيدرود را خوب ارزيابي كرد و ادامه داد: گيلان ظرفيت استفاده از منابع آب در پشت سد را به دليل بارندگي‌هاي بسيار خوب در حوزه بالادست را دارد.
روحي اظهار داشت: براي رسيدن به اين مهم نيازمند برنامه‌ريزي مسئولان هستيم و مي‌توانيم با برنامه‌ريزي مناسب با توجه به ميزان بارندگي و سازگاري مختلف، اين آب‌ها را براي استان مهار كنيم.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان از آمادگي اين سازمان براي مهار و هدايت آب‌ها خبر داد و بيان داشت: تمام امكانات خود را به منظور مهار و هدايت آب در بخش‌هاي مختلف نظير احداث پمپاژ و حفر چاه به كار گرفته‌ايم.
وي خاطر‌نشان كرد: در راستاي بهره‌برداري از منابع آب‌هاي زيرزميني براي پروژه‌هايي مانند احداث آب‌بندان‌ها، احيا و مرمت، دريچه‌گذاري، لوله‌گذاري و نصب شير فلكه و ... تاكنون حدود 20 ميليارد تومان هزينه شده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت: در حال حاضر 40 درصد اين پروژه‌ها مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.
وي از كشاورزان خواست نسبت به لايروبي انهار و شخم زمستانه اراضي خود اقدام كرده و آب‌هاي جاري و سطحي را به سمت مزارع خود هدايت كنند.
روحي لايروبي انهار را سبب جلوگيري از هدر‌رفت آب كشاورزي دانست و افزود: كشاورزان مي‌توانند علاوه بر احياي رودخانه‌ها، راندمان آبياري را نيز افزايش دهند.
وي خاطر‌نشان كرد: تمام تلاش مسئولان در سال زراعي جديد اجراي پروژه‌هاي مختلف و تاكيد بر شخم زمستانه و همچنين فراهم آوردن شرايط كشت بدون دغدغه براي كشاورزان و دادن آرامش به آنها است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.35 seconds.